What Does درمان بیماری زونا Mean?

Wiki Article

افزایش مخالفت آمریکایی‌ها با جنگ در غزه؛ استعفا در وزارت خارجه در اعتراض به حمایت نظامی از اسرائيل

بعد از گذشت یک هفته از بروز علائم ابتدایی، با تاول‌های خارش‌دار مواجه خواهید شد. تاول‌ها پس از مدتی خشک و زرد رنگ شده و پوست فرد بیمار شروع به ترمیم می‌کند.

● زونا در داخل دهان می‌تواند بسیار دردناک باشد. خوردن را سخت و بر حس چشایی تأثیر می‌گذارد.

درمان درد (نورالژی) بعد از زونا معمولاً کار مشکلی است، اما اقدامات زیر ممکن است در جهت تسکین این عارضه مؤثر باشد:

هنوز به درستی مشخص نیست که چرا بیماری زونا فقط یک رشته عصبی خاص را درگیر می‌کند. اما برخی از عواملی که می‌تواند باعث تحریک و فعال شدن مجدد این ویروس شود، عبارتند از:

دست‌کم نورا به بیمارستان رسیده است. اغلب بیش از یک میلیون نفر از مردم غزه که تصور می‌شود شدیدا نیازمندند، این امکان را نخواهند داشت.

حال شما با تكه ‌ای پارچه تمیز، خمیر را به آرامی روی ناحیه مجروح بمالید، خمیر را چندین بار در روز به كار برید.

معمولاً درد به عنوان اولین نشانه بیماری زونا شناخته می‌شود که در اثر درگیر شدن یک یا چند مورد از عصب‌های حسی ایجاد می‌شود و می‌تواند خفیف تا شدید باشد. همچنین درد ناشی از زونا ممکن است فقط در یک نقطه و یا به طور گسترده در ناحیه‌ای از پوست، احساس شود.

چنان چه مقدار زیادی كرم و پماد روی پوست بمالید با تحریك پوست سبب تاخیر در بهبودی خواهید شد بنابراین بهتر است تاول ‌ها بیماری زونا صورت را دستكاری نكنید.

● برخی از افراد مبتلا به زونا فقط علائم خفیفی مانند سوزن سوزن شدن یا خارش پوست را تجربه می‌کنند.

اسرائیل قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد با درخواست آتش بس فوری را نادیده گرفته است.

بیماری زونا یا هرپس زوستر، با ظهور جوش‌ها یا تاول‌های متمرکز و دردناک بر روی پوست رخ می‌دهد. این بیماری ناشی از فعال شدن مجدد ویروس واریسلا زوستر، ویروسی که عامل بیماری آبله مرغان است، است. یکی از ویژگی‌های این بیماری این است که تاول‌های آن محدود به سطح درماتوم‌ها می‌باشند. درماتوم به قسمتی از پوست بدن اطلاق می‌شود که توسط شاخه‌های یک عصب حسی تأمین عصبی می‌شود.

نیر برکات، وزیر اقتصاد اسرائیل گفت که هیچ چیز مانع هدف اسرائیل برای از بین بردن همیشگی حماس و آزادی گروگان‌های هفتم اکتبر نخواهد شد.

در صورتی که گوش یا اطراف آن درگیر زونا شد، سریعاً باید به پزشک خود مراجعه کنید؛ زیرا در صورت عدم درمان منجر به سندرم رامسی هانت می‌شود و با علائم زیر همراه است:

Report this wiki page